Witaj w kursie Egzamin 8 z języka angielskiego!
Ten kurs został stworzony z myślą o uczniach klas ósmych, którzy chcą przygotować się solidnie i skutecznie do egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego. To nie tylko zestaw ćwiczeń powtórkowych – to kompleksowy przewodnik po najważniejszych obszarach języka angielskiego wymaganych na egzaminie.
W trakcie tego kursu:
- powtórzysz i utrwalisz kluczowe słownictwo tematyczne (m.in. dom, szkoła, praca, podróże, zdrowie, kultura),
- uporządkujesz i przećwiczysz najważniejsze zagadnienia gramatyczne (czasy angielskie, typowe konstrukcje gramatyczne),
- rozwiniesz wszystkie wymagane na egzaminie umiejętności językowe (słuchanie, czytanie i pisanie),
- poznasz sprawdzone strategie i porady egzaminacyjne, które pomogą Ci unikać błędów i zyskać cenne punkty.
Każda lekcja to połączenie teorii, przykładów, interaktywnych ćwiczeń oraz mini-testów sprawdzających Twoją wiedzę i postępy.
Niezależnie od tego, czy chcesz poprawić konkretne umiejętności, czy przećwiczyć cały materiał, ten kurs będzie Twoim wsparciem krok po kroku.
Gotowy lub Gotowa na skuteczną naukę i lepszy wynik na egzaminie?
Zaczynamy!
Słownictwo (Vocabulary)
Człowiek (Man)
- Dane osobowe
- Wygląd zewnętrzny
- Cechy osobowości
- Uczucia i emocje
- Ubrania i akcesoria
Życie rodzinne (Family Life)
- Członkowie rodziny
- Święta i uroczystości
- Czynności dnia codziennego
- Czas wolny
Dom (Home)
- Rodzaje domów
- Pomieszczenia
- Meble i wyposażenie
- Prace domowe
- Miejsca w mieście i na wsi
Świat przyrody (Nature)
- Zwierzęta i rośliny
- Krajobraz
- Pogoda i klimat
- Ochrona środowiska
Sport (Sport)
- Rodzaje sportów
- Sportowcy
- Miejsca uprawiania sportów
- Sprzęt sportowy
Zdrowie (Health)
- Części ciała
- Choroby i wypadki
- U lekarza
- Zdrowy tryb życia
Szkoła (School)
- Przedmioty szkolne
- Przedmioty w szkole
- Rodzaje szkół
- Miejsca w szkole
Praca (Job)
- Zawody
- Miejsca pracy
- Obowiązki zawodowe
Żywienie (Food)
- Produkty spożywcze
- Ilość i pojemniki
- Opisywanie jedzenia
- Posiłki
Zakupy i usługi (Shopping and Services)
- Rodzaje sklepów
- Towary
- Pieniądze
- Robienie zakupów
- Reklama
- Reklamacje i zwroty
Życie społeczne (Social Life)
- Państwo i polityka
- Problemy społeczne
- Pomoc i wolontariat
- Przestępczość
Nauka i technika (Science and Technology)
- Wynalazki i odkrycia
- Urządzenia techniczne
- Internet i media społecznościowe
Podróżowanie i turystyka (Travelling and Tourism)
- Środki transportu
- Wakacje i podróże
- Rezerwacja i zakwaterowanie
Kultura (Culture)
- Film i teatr
- Muzyka i sztuka
- Literatura i mass media
Gramatyka (Grammar)
Czasowniki (Verbs)
- Czasownik to be
- Czasownik have got
- Czasowniki modalne
- Czasowniki regularne i nieregularne
- Inne
Czasy teraźniejsze (Present Tenses)
- Present Simple
- Present Continuous
- Present Perfect
Czasy przeszłe (Past Tenses)
- Past Simple
- Past Continuous
Czasy przyszłe (Future Tenses)
- Future Simple
- Be going to
- Inne
Konstrukcje i zdania (Sentence Structures)
- Zdania warunkowe
- Zdania współrzędnie złożone
- Zdania podrzędnie złożone
- Strona bierna
- Tryb rozkazujący
- Konstrukcje porównujące
- Inne
Liczebniki (Numerals)
- Liczebniki główne
- Liczebniki porządkowe
- Inne
Przedimki (Articles)
- Przedimek nieokreślony a/an
- Przedimek określony the
- Przedimek zerowy
Przyimki (Prepositions)
- Przyimki miejsca
- Przyimki kierunku
- Przyimki czasu
- Przyimki sposobu
Przymiotniki (Adjectives)
- Rodzaje przymiotników
- Stopniowanie przymiotników
- Inne
Przysłówki (Adverbs)
- Rodzaje przysłówków
- Stopniowanie przysłówków
- Inne
Rzeczowniki (Nouns)
- Liczba pojedyncza i mnoga rzeczowników
- Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne
- Rzeczowniki złożone
- Inne
Zaimki (Pronouns)
- Zaimki osobowe
- Zaimki bezosobowe
- Zaimki nieokreślone
- Zaimki dzierżawcze
- Inne
Słuchanie (Listening)
Uczeń potrafi:
- zrozumieć ogólny sens wypowiedzi i komunikatów słuchowych,
- wychwycić szczegółowe informacje zawarte w nagraniach (np. godziny, ceny, liczby, miejsca, osoby),
- zrozumieć intencje rozmówców (np. zaproszenie, prośbę, propozycję, odmowę, zgodę),
- rozpoznać kontekst i cel wypowiedzi (np. reklama, ogłoszenie, rozmowa telefoniczna, rozmowa codzienna),
- wybrać poprawną odpowiedź na podstawie wysłuchanego materiału.
(Źródła nagrań: krótkie rozmowy, ogłoszenia, instrukcje, wypowiedzi jednej osoby, dialogi.)
Czytanie (Reading)
Uczeń potrafi:
- zrozumieć ogólny sens tekstu pisanego (np. ogłoszenie, wiadomość, e-mail, wpis na forum),
- znaleźć i zinterpretować szczegółowe informacje w tekście (np. dane osobowe, terminy, lokalizacje, intencje nadawcy),
- zidentyfikować intencję nadawcy oraz kontekst wypowiedzi (np. zaproszenie, przeprosiny, prośba),
- rozpoznać związki między poszczególnymi częściami tekstu (np. zaimki odnoszące się do wcześniejszych informacji),
- poprawnie dopasować fragmenty tekstu do luk lub odpowiedzi (zadania z lukami, przyporządkowywanie, wybór wielokrotny).
Pisanie (Writing)
Uczeń potrafi:
- napisać krótki tekst użytkowy, zgodnie z podanym celem i kontekstem (np. e-mail do kolegi/koleżanki, wiadomość, ogłoszenie),
- odpowiedzieć na wszystkie elementy polecenia (zwykle 3-4 punkty, np. opisz wydarzenie, wyraź opinię, zadaj pytanie, zaproś),
- zachować odpowiedni styl i formę (nieformalny język, odpowiedni nagłówek, zakończenie),
- organizować tekst logicznie (wstęp, rozwinięcie, zakończenie; stosowanie wyrażeń łączących),
- zastosować poprawne środki językowe (słownictwo, struktury gramatyczne odpowiednie dla poziomu A2),
- unikać błędów językowych, które zakłócają zrozumienie tekstu.
Długość wypowiedzi pisemnej: ok. 50–120 słów
Znajomość funkcji językowych (Language Functions)
Kategoria funkcji językowej
|
Przykład zdania
|
Pozdrowienia i pożegnania
|
Hi, Tom! How are you?
|
Przedstawianie się i innych
|
This is my sister, Anna.
|
Rozpoczynanie i kończenie rozmowy
|
That's all for now. Bye!
|
Prośby i oferty
|
Can you help me with my homework?
|
Zgoda i odmowa
|
May I open the window? – Of course.
|
Przepraszanie
|
I'm sorry I'm late.
|
Podziękowania
|
Thanks for your help.
|
Prośba o powtórzenie
|
Could you say that again?
|
Wyrażanie opinii
|
I think it's a great idea.
|
Zgoda i brak zgody
|
I don't think so. It's too expensive.
|
Preferencje
|
I prefer tea to coffee.
|
Zapraszanie
|
Would you like to come to my party?
|
Pytanie o drogę
|
How can I get to the station?
|
Zakupy i zamawianie
|
I'd like a sandwich, please.
|
Wyrażanie emocji
|
I'm so happy today!
|
Opisywanie planów
|
I'm going to visit my grandparents.
|