E-Educator

Egzamin 8 z języka angielskiego

Instruktor
Educator
1 Student Zapisano się
  • Opis
  • Grade
Nastolatka dziewczyna

Witaj w kursie Egzamin 8 z języka angielskiego!

Ten kurs został stworzony z myślą o uczniach klas ósmych, którzy chcą przygotować się solidnie i skutecznie do egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego. To nie tylko zestaw ćwiczeń powtórkowych – to kompleksowy przewodnik po najważniejszych obszarach języka angielskiego wymaganych na egzaminie.

W trakcie tego kursu:

  • powtórzysz i utrwalisz kluczowe słownictwo tematyczne (m.in. dom, szkoła, praca, podróże, zdrowie, kultura),
  • uporządkujesz i przećwiczysz najważniejsze zagadnienia gramatyczne (czasy angielskie, typowe konstrukcje gramatyczne),
  • rozwiniesz wszystkie wymagane na egzaminie umiejętności językowe (słuchanie, czytanie i pisanie),
  • poznasz sprawdzone strategie i porady egzaminacyjne, które pomogą Ci unikać błędów i zyskać cenne punkty.

Każda lekcja to połączenie teorii, przykładów, interaktywnych ćwiczeń oraz mini-testów sprawdzających Twoją wiedzę i postępy.
Niezależnie od tego, czy chcesz poprawić konkretne umiejętności, czy przećwiczyć cały materiał, ten kurs będzie Twoim wsparciem krok po kroku.

Gotowy lub Gotowa na skuteczną naukę i lepszy wynik na egzaminie?

Zaczynamy!

Słownictwo (Vocabulary)

Człowiek (Man)

  • Dane osobowe
  • Wygląd zewnętrzny
  • Cechy osobowości
  • Uczucia i emocje
  • Ubrania i akcesoria

Życie rodzinne (Family Life)

  • Członkowie rodziny
  • Święta i uroczystości
  • Czynności dnia codziennego
  • Czas wolny

Dom (Home)

  • Rodzaje domów
  • Pomieszczenia
  • Meble i wyposażenie
  • Prace domowe
  • Miejsca w mieście i na wsi

Świat przyrody (Nature)

  • Zwierzęta i rośliny
  • Krajobraz
  • Pogoda i klimat
  • Ochrona środowiska

Sport (Sport)

  • Rodzaje sportów
  • Sportowcy
  • Miejsca uprawiania sportów
  • Sprzęt sportowy

Zdrowie (Health)

  • Części ciała
  • Choroby i wypadki
  • U lekarza
  • Zdrowy tryb życia

Szkoła (School)

  • Przedmioty szkolne
  • Przedmioty w szkole
  • Rodzaje szkół
  • Miejsca w szkole

Praca (Job)

  • Zawody
  • Miejsca pracy
  • Obowiązki zawodowe

Żywienie (Food)

  • Produkty spożywcze
  • Ilość i pojemniki
  • Opisywanie jedzenia
  • Posiłki

Zakupy i usługi (Shopping and Services)

  • Rodzaje sklepów
  • Towary
  • Pieniądze
  • Robienie zakupów
  • Reklama
  • Reklamacje i zwroty

Życie społeczne (Social Life)

  • Państwo i polityka
  • Problemy społeczne
  • Pomoc i wolontariat
  • Przestępczość

Nauka i technika (Science and Technology)

  • Wynalazki i odkrycia
  • Urządzenia techniczne
  • Internet i media społecznościowe

Podróżowanie i turystyka (Travelling and Tourism)

  • Środki transportu
  • Wakacje i podróże
  • Rezerwacja i zakwaterowanie

Kultura (Culture)

  • Film i teatr
  • Muzyka i sztuka
  • Literatura i mass media

 

Gramatyka (Grammar)

Czasowniki (Verbs)

  • Czasownik to be
  • Czasownik have got
  • Czasowniki modalne
  • Czasowniki regularne i nieregularne
  • Inne

Czasy teraźniejsze (Present Tenses)

  • Present Simple
  • Present Continuous
  • Present Perfect

Czasy przeszłe (Past Tenses)

  • Past Simple
  • Past Continuous

Czasy przyszłe (Future Tenses)

  • Future Simple
  • Be going to
  • Inne

Konstrukcje i zdania (Sentence Structures)

  • Zdania warunkowe
  • Zdania współrzędnie złożone
  • Zdania podrzędnie złożone
  • Strona bierna
  • Tryb rozkazujący
  • Konstrukcje porównujące
  • Inne

Liczebniki (Numerals)

  • Liczebniki główne
  • Liczebniki porządkowe
  • Inne

Przedimki (Articles)

  • Przedimek nieokreślony a/an
  • Przedimek określony the
  • Przedimek zerowy

Przyimki (Prepositions)

  • Przyimki miejsca
  • Przyimki kierunku
  • Przyimki czasu
  • Przyimki sposobu

Przymiotniki (Adjectives)

  • Rodzaje przymiotników
  • Stopniowanie przymiotników
  • Inne

Przysłówki (Adverbs)

  • Rodzaje przysłówków
  • Stopniowanie przysłówków
  • Inne

Rzeczowniki (Nouns)

  • Liczba pojedyncza i mnoga rzeczowników
  • Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne
  • Rzeczowniki złożone
  • Inne

Zaimki (Pronouns)

  • Zaimki osobowe
  • Zaimki bezosobowe
  • Zaimki nieokreślone
  • Zaimki dzierżawcze
  • Inne

 

Słuchanie (Listening)

Uczeń potrafi:

  • zrozumieć ogólny sens wypowiedzi i komunikatów słuchowych,
  • wychwycić szczegółowe informacje zawarte w nagraniach (np. godziny, ceny, liczby, miejsca, osoby),
  • zrozumieć intencje rozmówców (np. zaproszenie, prośbę, propozycję, odmowę, zgodę),
  • rozpoznać kontekst i cel wypowiedzi (np. reklama, ogłoszenie, rozmowa telefoniczna, rozmowa codzienna),
  • wybrać poprawną odpowiedź na podstawie wysłuchanego materiału.

(Źródła nagrań: krótkie rozmowy, ogłoszenia, instrukcje, wypowiedzi jednej osoby, dialogi.)

Czytanie (Reading)

Uczeń potrafi:

  • zrozumieć ogólny sens tekstu pisanego (np. ogłoszenie, wiadomość, e-mail, wpis na forum),
  • znaleźć i zinterpretować szczegółowe informacje w tekście (np. dane osobowe, terminy, lokalizacje, intencje nadawcy),
  • zidentyfikować intencję nadawcy oraz kontekst wypowiedzi (np. zaproszenie, przeprosiny, prośba),
  • rozpoznać związki między poszczególnymi częściami tekstu (np. zaimki odnoszące się do wcześniejszych informacji),
  • poprawnie dopasować fragmenty tekstu do luk lub odpowiedzi (zadania z lukami, przyporządkowywanie, wybór wielokrotny).

Pisanie (Writing)

Uczeń potrafi:

  • napisać krótki tekst użytkowy, zgodnie z podanym celem i kontekstem (np. e-mail do kolegi/koleżanki, wiadomość, ogłoszenie),
  • odpowiedzieć na wszystkie elementy polecenia (zwykle 3-4 punkty, np. opisz wydarzenie, wyraź opinię, zadaj pytanie, zaproś),
  • zachować odpowiedni styl i formę (nieformalny język, odpowiedni nagłówek, zakończenie),
  • organizować tekst logicznie (wstęp, rozwinięcie, zakończenie; stosowanie wyrażeń łączących),
  • zastosować poprawne środki językowe (słownictwo, struktury gramatyczne odpowiednie dla poziomu A2),
  • unikać błędów językowych, które zakłócają zrozumienie tekstu.

Długość wypowiedzi pisemnej: ok. 50–120 słów

 

Znajomość funkcji językowych (Language Functions)

Kategoria funkcji językowej

Przykład zdania

Pozdrowienia i pożegnania

Hi, Tom! How are you?

Przedstawianie się i innych

This is my sister, Anna.

Rozpoczynanie i kończenie rozmowy

That's all for now. Bye!

Prośby i oferty

Can you help me with my homework?

Zgoda i odmowa

May I open the window? – Of course.

Przepraszanie

I'm sorry I'm late.

Podziękowania

Thanks for your help.

Prośba o powtórzenie

Could you say that again?

Wyrażanie opinii

I think it's a great idea.

Zgoda i brak zgody

I don't think so. It's too expensive.

Preferencje

I prefer tea to coffee.

Zapraszanie

Would you like to come to my party?

Pytanie o drogę

How can I get to the station?

Zakupy i zamawianie

I'd like a sandwich, please.

Wyrażanie emocji

I'm so happy today!

Opisywanie planów

I'm going to visit my grandparents.

 

Grade details
Course:
Student:
Enrollment date:
Course completion date:
Grade:
Grade Points
Grade Range
Exams:
Sign in to account to see your Grade
E-Educator
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.